Surat Khas Untuk Ahli Politik Malaysia ( TOLONGLAHHHH )


Kepada Ahli politik Malaysia,

Tolong berhenti mengejar kuasa, menyeru gencatan senjata dan tumpuan pada ekonomi.

Saya tidak menuntut berbicara atas nama seluruh Malaysia, tapi aku punya keyakinan kuat bahawa banyak berkongsi sentimen saya. Hari ini perhatian kami bukan siapa peraturan negara atau ketua kerajaan negara tapi ekonomi yang buruk menjulang.


Adakah Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat memimpin, itu tidak bermakna jika Malaysia tidak mempunyai pekerjaan pergi ke, tidak ada wang untuk membayar sewa dan tidak ada sarana untuk menaruh makanan di meja.

Saya seorang pemilik usaha, seperti pemilik usaha lain dan pengurus syarikat saya mempunyai tanggung jawab untuk memastikan orang di bawah jagaan saya dan penggajian terus memiliki pekerjaan dan penghasilan yang layak untuk dibawa pulang. Kami bekerja keras dan bersedia bekerja tambahan untuk memastikan bangsa kita tidak hanya bertahan krisis ini tetapi keluar lebih kuat dan bijaksana. Kami memerlukan bantuan anda.

Mari saya jelaskan. Saya dalam perniagaan Latihan, Pembangunan dan Konsultasi dan mempunyai 20 orang di pasukan saya.

Saedah adalah 42. Dia terus pejabat bersih dan membantu mengatur ruangan latihan. Dia punya empat anak dan suaminya menganggur. Dia pertama kali bekerja secara sambilan, kerana ia bekerja sangat keras dan mempunyai sikap yang baik, kami menawarkan masa pekerjaannya penuh untuk membantu memberikan pendapatan yang stabil bagi keluarganya. Bahkan kemudian, ketika anak ketiga mulai sekolah tahun ini, itu adalah perjuangan untuk untuk membeli seragam sekolah baru dan keperluan yang lain. Saedah tinggal di sebuah 'bulan Kais, bulan makan' asas, jadi, jika dia pengangguran, tekan dia kering.

Samsuri adalah 27 tahun. Dia tinggal bersama adiknya dan keluarganya dalam pemerintahan kos rendah datar di Sunway. Dia penghantaran kami, membantu dengan karya-karya berbagai ulama dan kadang-kadang bertindak sebagai pemandu. Selama minggu pertama di zubedy, kami mengetahui bahawa ia tidak hanya tidak punya wang untuk membeli pakaian baru dan kasut untuk bekerja, ia tidak punya wang untuk makan siang. Seperti Saedah, jika ia tidak punya pekerjaan, tekan nya berjalan kering juga.

Alicia di Client Servicing ternyata 26 tahun ini. Dia tinggal bersama ayahnya yang berusia 71 tahun dan bersara. Ibunya meninggal dunia ketika dia masih kecil. Alicia ahli pasukan bekerja keras, mempunyai pandangan yang peduli lembut dan menyenangkan untuk bersama. (Kami ingin mengolok-olok ketika dia tabur mudah). Mei lalu ayahnya pergi melalui suatu operasi besar, terima kasih Allah ia telah pulih baik. Alicia memerlukan pekerjaan, baik untuk dirinya sendiri dan ayahnya.

Sudesh, 38, adalah salah satu fasilitator kami. Ketika ayahnya meninggal dunia pada tahun lalu, ia pindah kembali dan tinggal bersama ibunya di Seremban. Dia pengangkutan antara Kuala Lumpur dan Seremban sehari-hari, kadang-kadang meninggalkan rumah sejak 4 di pagi hari dan kembali larut malam. Dia tidak asing dengan kerja keras dan pengorbanan, dia tahu apa yang dia perlu lakukan untuk bertahan hidup dan untuk merawat ibunya, tapi ia juga memerlukan pekerjaan.

Seperti Malaysia sesama, setiap orang dari kita dalam pekerjaan keperluan zubedy, mereka yang hidup dari tangan ke mulut seperti Saedah dan Samsuri dan lain-lain seperti Alicia dan Sudesh dengan keluarga untuk merawat. Kita perlu ekonomi Malaysia Malaysia untuk menjadi kuat. Kami memerlukan anda, para pemimpin kita, untuk bekerja keras dan bekerja sama untuk membuat ekonomi kita layak.

Jadi, ini adalah pembelaan saya.

Pakatan Rakyat, jangan cuba untuk mengambil alih kerajaan persekutuan dan memujuk ahli parlimen BN untuk menyertai dengan anda. Hentikan semua proses undang-undang, tidak lebih 916 dan biarkan pergi, biarkan pergi. Bangsa ini boleh menunggu sehingga pilihan raya umum berikutnya jika mereka ingin berubah. Dengan demikian, pihak Malaysia akan melihat anda sebagai peduli, egois dan ramah dan memberikan sokongan mereka dalam pilihan raya seterusnya.

Barisan Nasional, sila menghentikan usaha untuk mengambil alih negara PR dan menang atas ahli parlimen PR. Anda telah membuktikan titik anda dengan Perak. Bangsa ini boleh menunggu pilihan raya umum berikutnya jika mereka ingin pesta anda.

Fokus semua bakat anda, tenaga dan kerja keras dalam mengarahkan negeri ini keluar dari kemerosotan ekonomi. Dengan demikian, pihak Malaysia akan melihat anda sebagai peduli, egois, cerdas, dan memberikan sokongan mereka dalam pilihan raya seterusnya.

BN dan PR! Panggilan untuk gencatan senjata. Dapatkan bersama-sama dan kompromi. Seseorang harus menyerah Atau membenci dikonsumsi jantung anda sampai tirai anda? Anda boleh melakukannya. Anda telah cukup banyak orang cerdas antara anda. Saya yakin anda dapat mencari penyelesaian. Muat bangsa untuk jantung. Itulah sebabnya mengapa anda berada dalam politik di tempat pertama.

Fokus pada orang.

Fokus pada ekonomi.

ads

Ditulis Oleh : .:: AMIRUL AMIN ::. Hari: 2:42 PM Kategori:

Blog Archive

 

Sponsorship I

Sponsorship II

Sponsorship III