Terlibat Dalam Asia Society – Rockefeller – Bukti Hubungan Anwar-Yahudi Belum Putus


Ketika News ini ditulis, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi menghantar twitter berkenaan syarahannya di Asia Society, New York yang dijadualkan esok, 8 Februari, jam 6.30-8.30 pm.
Tidak dapat dipastikan, sama ada Anwar telah sampai ke New York atau masih dalam perjalanan.
Dua hari lepas, AIDCNews mengajak pengunjung laman ini memantau ucapan dan aktiviti Anwar di New York yang dijadualkan esok kerana ia bakal memberi impak kepada senario politik Malaysia akan datang. Klik di sini
Tajuk yang bakal dibentangkan Anwar juga signifikan dengan senerio semasa dunia hari ini, iaitu “Mesir dan Tunisia : Kesannya kepada Asia”, bahkan Ketua Umum PKR itu begitu ghairah dengan fenomena ini, hinggakan ditwitternya, beliau secara bertalu-talu memuji apa yang berlaku di Tunisia dan Mesir sebagai ‘Freedom’ (Kebebasan). Satu patah perkataan yang ditulis ‘freedom’, pendek, tetapi kesannya amat mendalam.

Di laman asiasociety.org, Anwar Ibrahim diperkenalkan sebagai ‘the opposition and has become an advocate for democratic reform in Islamic societies’ (pembangkang dan telah menjadi seorang penyokong reformasi demokrasi di dalam masyarakat Islam). Klik di sini
Lebih menarik lagi, ketika membuktikan ‘Anwar adalah penyokong reformasi demokrasi masyarakat Islam’, Shreeya Sinha, penulis asiasociety.org merujuk kepada laman Anwar Ibrahim versi English [klik di sini] yang dibina khusus untuk masyarakat Barat, bukan anwaribrahimblog yang biasa digunakan oleh Ketua Umum PKR itu.
Dua laman yang mempunyai orientasi berbeza. Anwaribrahimblog untuk rakyat Malaysia dengan tema “Harapan Baru Untuk Rakyat Malaysia”, manakala anwaribrahim.com untuk masyarakat Barat dengan tema “The Voice of Democracy in Malaysia”.
Untuk membuktikan perjuangan Anwar senada dengan Barat, beliau memuatkan video ucapannya di Oslo Freedom Forum 2010. Bacaan lanjut, Anwar di Oslo Freedom, klik di sini,  sinisini,  dan sini
Sebelum ini AIDCNews juga turut mengupas tulisan Anwar di The Wall Street Journal, bertajuk “Will Tunisia Be the First Domino?” yang membayangkan ‘tsunami’ yang sama akan turut melanda Malaysia selewat-lewatnya dalam PRU ke-13 akan datang. Klik di sini
Dalam tulisannya itu, Anwar memberi amaran, “Hantu yang bertopengkan keislaman yang sering digunakan oleh diktator Timur Tengah untuk mewajarkan kezaliman mereka, patut difikirkan semula atauterus dibuang sahaja..Revolusi, tidak kira berbentuk sekular atau keagamaan dilahirkan hasil kehendak sejagat untuk autonomi”
Sebagai rumusan, Anwar meminta pihak Amerika Syarikat tidak memainkan peranan membendung gelombang ini terus mara ke dunia Islam yang lain, khususnya di Malaysia.
Kata Anwar; ““Pengajaran fundamental adalah jelas : Amerika Syarikat mesti berhenti menyokong pemerintahan kuku besi (tyrants) dan autokrat tidak kira di Timur Tengah, Pakistan mahupun Asia Tenggara. Biarlah ini menjadi sinar harapan baru (a new dawn for democracy) buat demokrasi di negara Arab dan dunia Islam”
Dua golongan yang menjadi sasaran Anwar iaitu pertama pemerintahan kuku besi atau diktator dan kedua golongan autokrat iaitu golongan raja-raja yang memiliki kuasa.
Asia Society & Rockefeller
Dalam buku, “A Passion for Asia The Rockefeller Legacy”, terbitan Asia Society (2006), menceritakan secara jelas visi dan misi Rockefeller di Asia. Klik di sini
Dalam menceritakan sejarah penubuhan Asia Society, Phillips Talbot menjelaskan pada tahun 1955, John D. Rockefeller III membentuk satu kumpulan perbincangan untuk mencari jalan memahami (baca : memasuki) dunia Asia yang bermodelkan Japan Society.
Ketika itu sudahpun ada dua organisasi Amerika Syarikat yang telah memasuki dunia Asia iaitu ‘The Institute For Pasific Relations’ dan ‘The Asia Foundation’, namun Rockefeller bertegas mahu menubuhkan satu organisasi lain yang kemudian dikenali sebagai Asia Society.
Apabila Asia Society dibentuk pada 28 Jun 1956 di New York, George W. Ball  dipilih sebagai pengerusi, Mr Rockefeller sebagai Presiden dan Phillips Talbot sebagai Naib Presiden.
Phillips Talbot dan Robert B. Oxnam berdiri di hadapan ibu pejabat Asia Society, New York
Seterusnya, kroni Rockefeller, Phillips Talbot mengambilalih jawatan Presiden Asia Society bermula dari tahun 1970 -1981 yang seterusnya diwarisi pula kepada Robert B. Oxnam (1981-1992). Klik di sini
Kehidupan peribadi Robert B. Oxnam yang merupakan Ahli Lembaga Pengarah Rockefeller Brothers Fund sangat teruk, menderita akibat ketagihan alkohol dan seks. Klik di sini
Manakala Pengerusi Asia Society pula diwarisi kepada ahli keluarga Rockefeller, iaitu John C. Whitehead , Maurice R. Greenberg dan seterusnya Richard C. Holbrooke.  Klik di sini
Menariknya, kesemua pemegang utama dalam Asia Society merupakan pemegang watak utama dalam Council on Foreign Relations (CFR) iaitu badan pemikir kepada polisi luar Amerika Syarikat.
Talbot turut menjelaskan Asia Society turut terlibat dalam tragedi berdarah di Asia, terutamanya Peperangan di China, Perang Korea dan Peperangan di Vietnam.
Krisis, pergolakan dan peperangan merupakan subjek paling mendapat perhatian Asia Society, seperti yang berlaku di Tunisia dan Mesir hari ini.
Menurutnya lagi dua tokoh Asia yang dikaderkan Asia Society adalah Amartya Sen dan Anwar Ibrahim.
Dinasti Rockefeller dan Rothschild merupakan dua dinasti Yahudi yang turun temurun menguasai ekonomi dunia hasil dengan mengekpoitasi pergolakan dan peperangan. Kedua-dua dinasti ini sanggup membayar agen-agen mereka di seluruh dunia, bagi memastikan pergolakan dan peperangan dunia berterusan, kerana di sebalik pergolakan itu mereka mendapat keuntungan.
Bermula daripada pakatan Rothschid-Chaim Weizmann di London hinggalah tertubuhnya ‘Negara Yahudi’ (1917) hinggalah pengekalan dinasti turun temurun hingga kini. Salah seorang pewarisnya, Emma Rothchild telah mengahwini Amartya Sen dan lebih menarik lagi, pewaris dinasti Rothchild inilah yang di’peluk’ Anwar Ibrahim. Klik di sini dan di sini
Anwar dan sekutu-sekutunya dalam 'Dialog Antara Agama', di Florence, Itali, 2007, anjuran IMF. Amartya Sen(1), Anwar Ibrahim (2), Emma Rothchild (3) dan Michel Camdessus (4)
Dan apabila Anwar mewar-war kepada umum bahawa beliau merupakan diplomat jemputan CFR mengesahkan lagi, selain dinasti Rothchild, beliau juga turut me’meluk’ jaringan dinasti Rockeffeler. Klik di sini dan di sini
Pisau Yahudi Di Asia
‘Anwar Ibrahim adalah Pisau Yahudi di Asia’, tegas Mike Billington, the Executive Intelligence Review (EIR).
“Paul Wolfowitz (mewakili dinasti Rockefeller ?), mengetuai pelaksanaan neo-konservatif untuk American Empire selama beberapa dekad yang lepas, menggunakan Anwar sebagai salah satu senjata di Asia, yang bertujuan untuk menggagalkan keperluan penyatuan tindakan untuk Negara Asia dan Eropah dalam menghadapi kejatuhan dolar dan sistem kewangan berpusat oleh International Monetary Fund (IMF). Sasaran utama adalah China.
“Rancangan Wolfowitz adalah untuk menimbulkan kekacauan dalam Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) dan pakatan yang sedang terbentuk bersama China, dengan menjadikan Indonesia menentang Malaysia, kedua-dua buah negara ini berada di tengah-tengah ASEAN. Anwar memainkan peranannnya di dalam rancangan ini”, kata Billington
“George Soros (mewakili dinasti Rothchild) menggunakan Anwar sebagai rakan serigalanya..Anwar menjadi terkenal di serata dunia selepas serangan spekulatif terhadap ekonomi Asia pada 1997-1998 oleh George Soros dan ‘rakan serigala’ yang ditaja olehnya. Ketika Indonesia dan ekonomi negara-negara Asia Tenggara yang lain tunduk kepada tuntutan IMF, dengan menyerahkan ekonomi mereka untuk dimusnahkan secara kekerasan bersyarat dengan menukarkannya kepada pelepasan hutang secara sementara dan seterusnya menyebabkan kejatuhan matawang negara-negara tersebut, Malaysia, di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Dr. Mahathir bin Mohamad, enggan menyerahkan nasib rakyat kepada arahan IMF.
“Sebelum itu, pada mulanya Dr. Mahathir telah membenarkan Anwar, yang sebelum itu merupakan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, untuk mengikuti pandangan peribadinya yang dikenali sebagai ‘Polisi-polisi IMF tanpa IMF’ : melangkaui kekerasan IMF, menaikkan kadar faedah dan pembatalan projek infrastruktur yang utama.
“Kemudian, pada 1 September 1998, Dr. Mahathir mengejutkan dunia melanggar kesemua arahan IMF yang ortodoksi, dengan mengenakan kawalan ke atas matawang yang terpilih, menamatkan spekulasi ke atas mawatang Malaysia dengan mengikat nilai ringgit kepada dolar – dan memecat Anwar Ibrahim”, katanya lagi.
Untuk membaca pandangan Mike Billington yang diperkudakan oleh dua Yahudi sila klik di sini
Bagaimana Anwar Dikaderkan Dalam Asia Society ?
Bakat Anwar dikesan oleh Richard C. Holbrooke sekitar tahun 1969. Ketika itu, Holbrooke merupakan pembantu duta Amerika Syarikat di Vietnam yang negara itu berada dalam krisis peperangan.
Holbrooke salah seorang tulang belakang di sebalik tabir pelaksana perang menentang pengaruh komunis di Vietnam.
Pengaruh komunis bukan setakat merebak di Vietnam, tetapi juga turut menjalar ke Malaysia. Badan-badan pro komunis menggunakan slogan sosialisme, mempengaruhi badan-badan pelajar di Universiti Malaya (UM), sehingga tertegaknya ‘Front Sosialis’ yang menguasai Persatuan Pelajar di kampus UM.
Haynes Mahoney,(bertanda bulat kiri), Pengarah Perkhidmatan Penerangan Amerika Syarikat bersama Anwar Ibrahim di di Kedutaan Amerika, Malaysia, sekitar awal 70-an
Aktivis-aktivis persatuan pelajar ini juga turut dihampiri ejen perisikan Rusia, KGB. Dan untuk menyekat kemaraan pengaruh pro-komunis, CIA turut menaja badan-badan pelajar lain yang boleh melawan pengaruh pro-komunis di UM. Di sinilah munculnya nama Anwar Ibrahim.
Untuk memahami perang-konflik dua fraksi KGB VS CIA di kampus UM, sila baca di sinidi sini, dan di sini
Hal ini turut diakui oleh x-pkr, blogger yang dipercayai inner circle Anwar Ibrahim.
“Anwar berkawan rapat dengan Ambassador Richard Holbrooke dari usia mereka remaja. Diplomat ini juga pernah berkhidmat di Vietnam. Bukan calang-calang diplomat yang dihantar ke Vietnam bagi menerapkan doktrin Amerika di sana”, kata blogger x-pkr. Klik di sini
Seterusnya blogger itu turut mendedahkan, selepas Anwar keluar dari penjara Sungai Buloh pada tahun 2004, Holbrooke juga yang mengkaderkan Anwar ke dalam CFR.
“Sejurus selepas dibebaskan dari penjara, Anwar dilantik sebagai ‘Visiting Diplomat’ di Institut Diplomasi dan Hubungan Luar Amerika Syarikat (CFR) berpangkalan di New York. Anwar dilantik oleh Ambassador Richard Holbrooke, diplomat tersohor Amerika Syarikat.
“Ambassador Richard Holbrooke adalah ‘tangan ghaib’ yang membunuh umat Islam Bosnia. Bekas Presiden Serbia, Radovan Karadzic sewaktu didakwa di Mahkamah Jenayah Antarabangsa di Belanda menyatakan beliau bertindak menyembelih umat Islam Bosnia kerana mendapat jaminan keselamatan dari Ambassador Richard Holbrooke. Diplomat ini memberi jaminan Karadzic akan dilindungi oleh Amerika. Jaminan Karadzic akan dilindungi diberi Ambassador Richard Holbrooke atas kapasiti wakil Presiden Amerika bagi menyelesaikan konflik Serbia-Bosnia”, katanya lagi.
Richard Holbrooke dari keturunan Yahudi merupakan pelarian dari Hamburg, Jerman ke New York pada tahun 1933. Selain terlibat aktif dalam CFR, beliau juga merupakan pengerusi Asia Society paling lama, iaitu dari tahun 2002 hingga 2009.Klik di sini
Madeline Albright dan Richard Holbrooke (bertanda bulat)
Rupert Murdoch dan Richard Holbrooke dalam Asia Society
Richard Holbrooke dan Martin Indyk dalam US-Muslim Word Forum, Doha
Martin Indyk dan Anwar Ibrahim dalam Us-Muslim World Forum, Doha
Ketika Anwar berucap di Asia Society pada  18 April 2005, beliau mengakui Holbrooke, seorang diplomat yang menjadi kawan rapatnya, dan turut mengakui faktor sokongannya menyebabkan beliau telah berhijrah ke negara itu selepas dibebaskan dari penjara.
“Dalam detik-detik derita peribadi itu, saya memperolehi kawan-kawan baru. Antaranya adalah warganegara ini (Amerika) yang menunjukkan kebaikan kepada saya dan keluarga saya . Dan termasuklah pentadbiran sekarang (Presiden Bush) dan sebelumnya itu (Presiden Clinton), yang secara berterusan mengkritik sistem kehakiman di Malaysia yang telah dikenakan ke atas saya dan ketidakadilan yang menyusahkan saya dan teman-teman saya di Malaysia.
“Saya percaya sifat lelaki secara semulajadi ingin menjadi manusia bebas. Tetapi menjadi tidak bebas, apabila hidup di bawah sistem perhambaan, atau kolonialisme, atau kediktatoran, dan bentuk-bentuk lain kezaliman politik”, kata Anwar. klik di sini
Sebab itu, sebuah laman berbahasa Spanyol, Patria Judia (Yahudi Tanah Airku) merumuskan strategi Anwar menyerang APCO sekadar strategi politik untuk meraih sokongan politik di Malaysia. Klik di sini

ads

Ditulis Oleh : .:: AMIRUL AMIN ::. Hari: 2:39 PM Kategori:

Blog Archive

 

Sponsorship I

Sponsorship II

Sponsorship III