Gadis melayu ganjil?

-Gadis melayu berniqab, ganjil?




-Gadis melayu menutup aurat sepenuhnya, ganjil?




-Gadis melayu melabuhkan tudung menutupi dada mereka, ganjil?



-Gadis melayu mengenakan pakaian longgar dan besar, ganjil?



-Gadis melayu malu untuk keluar bersama bukan mahram, ganjil?




-Gadis melayu pakai stoking kaki ke mana-mana walau mandi bersama kawan-kawan di laut, ganjil?



-Gadis melayu pakai stoking tangan walau dah mengenakan t-shirt lengan panjang, ganjil?



-Gadis melayu meninggalkan orang yang sedang gosip dan mengata orang lain walaupun yang sedang mengata itu kawan baiknya, ganjil?



-Gadis melayu tidak mengenakan mekap berlebihan, ganjil?



-Gadis melayu tidak memakai perfume kecuali sekadar sangat sedikit dan tidak terhidu orang lain, ganjil?



-Gadis melayu tak 'couple' sebelum nikah, ganjil?



-Gadis melayu tak materialistik dan memilih kehidupan untuk taat kepada agama, ganjil?



-Gadis melayu ganjil?

Sabda Rasulullah s.a.w: “Islam bermula sebagai sesuatu yang dianggap asing dan ganjil. Dan ia akan kembali sebagaimana permulaannya, dianggap asing dan ganjil. Maka, beruntunglah orang-orang yang ganjil” (H.R. Muslim)

ads

Ditulis Oleh : Amirul Amin Hari: 1:30 AM Kategori:

3 comments:

  1. bukan gadis melayu saja menjadi soal...tetapi semua muslimah di dunia ini yang menutup aurat.i mean kat dunia ni bukan gadis melayu je islam kan..?menutup aurat juga tidak hanya untuk orang melayu..tetapi sesiapa yang agamanya agama ALLAH iaitu islam.nanti pula orang ingat mualaf masuk ,melayu jika menutup aurat.

    ReplyDelete
  2. Tak de APA yang ganjilnya!biasa jer!! Mulut orang macam macam orang boleh cakap!!

    ReplyDelete
  3. Tak de APA yang ganjilnya!biasa jer!! Mulut orang macam macam orang boleh cakap!!

    ReplyDelete

Blog Archive

 

Sponsorship I

Sponsorship II

Sponsorship III