UPDATE - BERSIH 2.0 : LAPORAN LANGSUNG - 14




LAPORAN LANGSUNG:

3.10pm: Facebook PDRM Facebook - Jumlah yang ditangkap setakat jam 2.30 petang tadi adalah 672 orang.

3.00pm: TV Selangor melaporkan laman webnya digodam. Bagaimanapun ia masih bersiaran menerusi alamat www.itv.com/tv_channels/p5577 dan alamat pintas www.itv.com.
Video perarakan perhimpunan BERSIH 2.0 ke Stadium Merdeka yang sedang berlaku boleh ditonton menerusi www.intisari tvsnews.blogspot.com

NONE2.57pm: Bukit Bintang - Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin ditangkap ketika sedang membersihkan matanya ketika gas pemedih mata dilepaskan, di sebuah pondok yang terletak kira-kira 100 meter dari benteng FRU.

Meriam air dan gas pemedih mata juga ditembak ke arah baki penyokong Pemuda Umno, menyebabkan mereka berundur 50m dari tempat asal mereka.

Kumpulan itu tinggal kira-kira 200 orang.



2.55pm:
 Bukit Bintang - Kira-kira tiga orang ditangkap apabila penyokong Pemuda Umno cuba melepasi benteng anggota FRU, menyebabkan berlaku pergelutan dan gas pemedih mata dilepaskan.


2:50: KL Sentral - Naib presiden PKR, N Surendran memberitahuMalaysiakini, Datuk Seri Anwar Ibrahim berdarah di kepala dan mencederakan di lutut.

2.48pm: Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin ditahan.
NONE
2:45pm: KL Sentral- Datuk Seri Anwar Ibrahim tweet bahawa dia mengalami kecederaan dan dua anak perempuannya - Nurul Izzah dan Nurul Hana - juga telah ditahan.

Pengerusi BERSIH 2.0, Datuk S Ambiga mengesahkan beliau telah ditangkap. Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut ditangkap.

ads

Ditulis Oleh : .:: AMIRUL AMIN ::. Hari: 3:41 PM Kategori:

4 comments:

  1. Anwar Peliwat Bangsa..

    ReplyDelete
  2. Anwar Cedera ringan je.. Kenapa tak cedera serius masuk icu ke?

    ReplyDelete
  3. KJ yg ko pegi sibuk buat apa?? bodoh bersih utk org bodoh je..

    ReplyDelete
  4. Bila mungkar nangkir nak jemput Nuar peliwat negara...

    ReplyDelete

Blog Archive

 

Sponsorship I

Sponsorship II

Sponsorship III