(Imbasan) Bila tiada kesedaran agama dalam diri seorang artis



Ini adalah gambar beberapa tahun lepas. Kelihatan beberapa orang artis yang menghadiri satu event berkaitan. Artis-artis di dalam gambar mungkin tidak perlu diperkenalkan lagi. Ada antaranya yang sudah dikenali ramai dan ada antaranya paling tidak pun pernah kita nampak dikaca TV. Sukar sebenarnya untuk kita yang bukan ditakdirkan menjadi seorang artis ni untuk mentelaah apa yang tersimpan di dalam hati seseorang artis.

Lihatlah, apakah sebenarnya yang ada di hati mereka bila menadah tangan memohon doa kepada Allah tanpa rasa malu berpakaian sebegitu rupa. Di manakah adab kesopanan seseorang artis. Jika mahu menghadiri majlis keyukuran atau sebagainya (yang atucaranya terkandung doa), better tak payah datang kalau tidak tahu adab yang dari kecil dah diajar oleh ibu bapa masing-masing. Paling tidak pun cikgu di sekolah.

Ataupun bila orang lain tadah tangan, bangun dan keluarlah. Dari turut mengikut menadah tangan yang tidak ubah hanya menghina Tuhan dan Agama. Kepada golongan artis, perlukah bila diebut artis, terus ada pemandangan kurang sihat seperti cara pemakaian yang seksi dan over. Ia, memang anda artis tapi pada masa yang sama dan lebih penting lagi, anda tetap orang melayu dan beragama Islam.

Hormati adat budaya orang Melayu dan paling penting, hormati agama kita yang pastinya berkekalan dunia akhirat. Harap artis-artis diluar sana mengambil ikhtibar setelah semua artis di atas terus dihentam suatu ketika dulu ketika tersebarnya gambar-gambar ini.

ads

Ditulis Oleh : .:: AMIRUL AMIN ::. Hari: 7:27 PM Kategori:

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

 

Sponsorship I

Sponsorship II

Sponsorship III