Bersangka baik: Blogger tegar Umno sokong YB DAP anjur tilawah dan Hafazan al-Quran

Oleh: Pria Malaya

Entry ini sengaja dibuka khusus bagi sesetengah penyokong Umno yg begitubenci/marah/sakit hati dan lain2 apabila mendapat tahu YB DAP cuba mengambil pendekatan menganjurkan majlis tilawah ini...

Alhamdulillah, akhirnya dibuka hati penyokong@blogger tegar Umno ini utk melihat hasil kebaikan apabila PAS bertahalluf Siyasi dengan DAP dan PR..


Daripada seluruh umat Islam menjauhkan diri dari (berdakwah) dengan DAP, daripada seluruh parti melayu/islam memboikot dan memerangi DAP dan bukan Islam, maka ada baiknya PAS mengambil pendekatan dgn 'berhubung' dengan DAP...bertepatan dgn fungsi PAS selain bersiyasah, juga sebagai gerakan dakwah...sekurang2nya mereka menghormati dan bersangka baik terhadap Islam...

Dan antara hikmahnya yg kita dpt lihat, adalah seperti apa yg dilakukan oleh ADUN dari DAP ini, dan ramai lagi sebelum2 ini..(mungkin setelah awal2 lagi terbaca kupasan oleh penulis di sini..=)

Mengikut blogger Umno ini, yg juga dikenali sebagai Papa Gomo, kita perlu bersangka baik dalam hal ini (YB bukan Islam anjur majlis utk orang2 Islam)...bukan penulis yang kata, tetapi penyokong tegar Umno yang kata supaya bersangka baik..

Akuinya lagi, Umno kini sudah tidak membela Melayu dan Islam...program Umno hanya syok sendiri dan ternyata gagal...Umno dibawah Najib kini hanya membela orang Cina dan lain2 lagi...ini semua diakui sendiri oleh penyokong fanatik Umno..ternyata belaus sudah mengakui hakikat Umno kini sudah lari dari matlamat perjuangannya...

Apa pun, elok juga diselamai hati blogger Umno dibawah...wallahua'lam..



Syabas Adun DAP Janice Lee Kerana Menganjurkan Majlis Tilawah & Hafazan Al Quran

Biar apa pun jawapan anda apa yang pasti ini leh kempen DAP dalam meraih undi politik mereka. Gomo secara jujurnya menyokong apa yang di lakukan oleh Adun DAP Jenice Lee ini dalam menganjurkan program Tilawah & Hafazan Al Quran Dun Teratai. Program yang amat baik buat umat Islam sekitar Dun Teratai.

Kita kena berperasangka baik dalam hal ini memandangkan parti Islam yang ada sekarang ni pun dah tak mampu nak menganjurkan program sebegini. Baik UMNO mahupun PAS masing masing gagal membela umat Islam terutama nya bangsa Melayu.

UMNO dok sibuk dengan program Juara Rakyat yang nampak gayanya dok Syok Sendiri memanjang. Tak di nafikan ada bahagian bahagian UMNO yang menganjurkan program Tilawah & Hafazan Al Quran sebegini namun sambutan amat kurang menggalakkan. Sebab apa?

Pemimpin UMNO sekarang ni pun di lihat lebih memanjakan bangsa cina. Nak itu bagi, nak ini bagi, pendek kata semua boleh di luluskan demi menjaga hati dan perasaan kaum Pendatang ni. Orang Melayu? sapa nak jaga kami ni?

Cina memang akan lebih banyak mengundi DAP kerana DAP dah menjanjikan Sorga buat mereka. MCA dan GERAKAN pun sama macam DAP dalam agenda Bangsa mereka ini. Tak perlu DAP nak kejar pengundi Cina memandangkan mereka telah di bantu oleh MCA dan GERAKAN. Fokus mereka sekarang ini adalah orang Melayu.

Dalam UMNO dok manjakan bangsa Cina ni maka inilah kesempatan yang di ambil DAP bagi meraih sokongan dan undi Melayu. Sebab tu kalau kita lihat sudah banyak cawangan cawangan DAP yang di buka terdiri dari orang orang melayu.

Program yang di anjurkan juga pasti akan di lakukan bagi memujuk orang melayu menyukai DAP. Lihat sahaja Program Adun Adun DAP seluruh Malaysia. Sampaikan majlis berkhatan pun mereka pemimpin DAP ni anjurkan. Sebab apa? Sebab Undi memandangkan orang melayu ni mudah Kesian.....
KASIHAN...........

PAS pula sekarang ni masih dok fokus dengan calon bukan Islam dalam PAS. Emmm nak buat cerita bab Islam dan Melayu kerana PAS tak perjuangkan bangsa kerana matlamat mereka negara Islam. tapi Kelantan pun sampai sekarang tak buat juga Hudud.

PAS Selangor,P.Pinang,Perak semua nya bukan pure Islam. Kira depa ni pun dah jadi Liberal semua boleh janji menang dan kuasa. Tak percaya kita boleh lihat contoh di P.Pinang bagaimana umat Islam di halau dari kawasan penempatan mereka kerana status tanah. Ada ke Adun PAS pergi pertahankan tanah orang Melayu yang di rampas DAP?

Gomo kadang kadang pelik, kenapa lah manusia yang berbangsa Melayu ni susah nak bersatu dalam membela Agama dan bangsa. PAS itu Melayu bangsanya. UMNO tu Islam agamanya, dua parti politik ni sebenarnya adalah tunjang kekuatan orang Melayu yang Islam agamanya. Tapi kalau lihat sekarang yang kuat hanyalah DAP.

Apa pun sekadar renungan moga kita semua dapat berfikir secara waras apa yang berlaku dalam kemelut politik Malaysia hari ini. Soal Agama dan Bangsa sudah tidak di pedulikan pengundi kerana mereka tidak memikirkan untung nasib anak cucu cicit mereka kelak.

Pemimpin Melayu baik PAS dan UMNO pula masing masing Kecut Perut dengan pengundi Cina. Sayang sangat kat Lembu Lembu ni. Elok lah tu DAP jaga orang Melayu, kelak baru lah Melayu yang ada ni Gigit jari mengenang untung nasib.

Psssttt....Gomo Sokong Majlis Tilawah & Hafazan Al Quran yang di anjurkan oleh Adun DAP Kafir ini. - HousePK

ads

Ditulis Oleh : .:: AMIRUL AMIN ::. Hari: 10:36 AM Kategori:

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

 

Sponsorship I

Sponsorship II

Sponsorship III