Siri 8: 2 Keraguan Sumpah Berbogel

Ihsan Gambar: GAP 

Keraguan 16

Anwar kata dia sanggup bersumpah dengan nama Allah yang dia tak buat perbuatan terkutuk tu. Betul ke?

Nak bersumpah-sumpah jelah jangan bagi macam-macam syarat tahyulistik. Kejap nak refer kat ulama besarlah, kejap nak tanya lawyer keldai lah, kejap cakap amalan bersumpah tak ikut syariat, kejap kata sumpah Saiful nie orang tak beragamalah. Syaitan ni sebenarnya takut. Yang anehnya ada pula manusia yang mengaku tok guru boleh pula sokong kata sumpah tak sah kerana “Ini amalan orang kristian sumpah dengan menjunjung kitab”. 
Bila masa pula ikut amalan orang kristian. Yang kita hari-hari bersembahyang dengan lafaz “amin” apa pula tuh. Bukankah kristian pun ada lafaz “amen” tak ker bunyinya sama. Itu nak dikategorikan dalam apa pula wahai tok guru yang usang. Tok guru, sah atau tidak yang paling penting adalah keikhlasan untuk bersumpah bagi membersihkan nama yang dicemar teruk. Biarlah urusan itu dengan Allah untuk mengatakan sah atau tidak. Anwar..ceh..! berani kerat jari la nak bersumpah. Buat akuan bersumpah syaitan nie jaguh la..Dengan penyokong dia boleh la tipu-tipu tapi Allah maha mengetahui. Sebabnya mudah berani kerana benar, takut kerana dah memang lendir melekat kat dalam tuh. Mader faker punya manusia.

Keraguan 17

Anwar kata dia dimalukan ketika dalam tahanan Polis. Dia kata dia dibogelkan dan maruah tercemar. Betul ke?

Siapa yang malukan siapa? Yang banyak mulut bercerita dia, cerita kena bogel, kena korek @%$#%$@ bukan Polis bukan doktor tapi diri sendiri. Dalam Islam pun disuruh tutup pekung jangan jaja keaiban sendiri. Anwar asshole yang malukan diri sendiri. Tentu ada sebab dan sebabnya adalah supaya orang marah kepada kerajaan yang kononnya aniaya dia. Kalau bogel pun dah memang prosedur apabila doktor memeriksa kes-kes melibatkan rogol dan liwat. Ntah-ntah ada pakai “bearing’ kot nak kasi geli lebih skit. Yang mencemarkan maruah dia dan keluarga bukan orang lain, syaitan tua nie juga. Sendiri yang buka pekung didada sebab nak raih simpati murahan. Betapa terdesaknya Anwar Asshole menjaja cerita dan memutarbelitkan ‘screw driver’ yang digengam kuat berhari-hari.


SUMBER : g a R a m a N i s 

ads

Ditulis Oleh : .:: AMIRUL AMIN ::. Hari: 1:26 PM Kategori:

Blog Archive

 

Sponsorship I

Sponsorship II

Sponsorship III