Bulan April Pilihanraya Umum ke 13?

Andaikata Pilihanraya Umum ke 13 diadakan seawal tarikh itu, maka orang yang paling gembira adalah puak-puak Pakatan. Saban hari siang malam mereka berdoa agar pilihanraya umum diadakan seawal mungkin. Kalau boleh esok diadakan pilihanraya lagilah besar manfaat buat Pakatan.

Sebabnya mudah..lebih lewat diadakan pilihanraya umum ke 13, bermacam lagi bentuk pekung mereka yang akan dibongkar. Lebih lewat pilihanraya umum diadakan makin berkuranglah ahli dan rakyat yang akan mengundi mereka. Silap haribulan, mungkin tinggal anak beranak Nuar Berahim, Kit Siang dan Kapal Karam saja yang akan mengundi Pakatan. Bukankah dalam Pakatan ramai anak beranak yang duduk sama bapak mereka di dalam Parlimen..Kroni yang akan menjadi kronik!!Kita minta pada Perdana Menteri jangan bubarkan parlimen dulu. Biarkan 'ditelanjangkan' satu persatu pekung yang sedang melanda Pakatan. Biarkan dulu sehingga selesai kes liwat Nuar Berahim..biarkan Nik Ajis betul-betul sihat, biarkan Din Puduraya sudah tidak naik bas lagi, biarkan ada 'totey' yang basah akibat permainan di dalam koc keretapi benar-benar kering, biarkan hutan simpan Elli kembali menjadi rahsia, biarkan Azmin menjalani ujian DNA berhubung anaknya, biarkan Nuar menjunjung Quran mengangkat sumpah..fuhh..banyak rupanya perkara yang sedang menjadi taik kepada Pakatan. Semuanya belum selesai dan taik-taik itulah yang menggusarkan Pakatan.

Cukup khuatir dengan keadaan itu maka digesanya diadakan pilihanraya umum ke 13 diadakan dengan seberapa segera yang boleh. Setidak-tidaknya wakil-wakil rakyat Pakatan akan dapat pencen penuh kalau berjaya menjadi wakil rakyat selama dua penggal kerana mereka yakin masih ada segelintir rakyat di luar sana akan mengundi mereka. Pakatan cukup khuatir kerana mereka menjangkakan populariti mereka akan terus melingkup di dalam tempoh setahun dua lagi.

Apapun, tentu saja Perdana Menteri memahami strategi Pakatan. Kita tidak dungu seperti yang mereka jangkakan. Penantian adalah penyiksaan!!!!

ads

Ditulis Oleh : .:: AMIRUL AMIN ::. Hari: 4:08 AM Kategori:

Blog Archive

 

Sponsorship I

Sponsorship II

Sponsorship III