Tiada projek kerajaan negeri terbengkalai

Sehingga kini, tiada projek pembangunan yang terbengkalai atau menghadapi masalah kewangan di bawah pemerintahan Kerajaan Negeri Kedah yang diterajui Pakatan Rakyat (PR).

Menurut Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, kemugkinan terdapat beberapa projek pembangunan yang dilihat belum siap atau lewat, namun begitu ia bukanlah projek pembangunan di bawah kerajaan negeri sebaliknya ia merupakan projek Kerajaan Pusat.

"Antara projek yang dapat dilihat dengan jelas ialah pembinaan bangunan Ibu Pejabat Kontinjen Polis di Jalan Stadium, Alor Setar. Ini adalah sebahagian dari projek Kerajaan Pusat yang bukannya tanggungjawab kerajaaan negeri,” katanya.

Tambahnya, kerajaan negeri mahu memastikan tiada projek negeri yang terbengkalai.

“Kita juga ingin membangunkan semula sekiranya ada projek pembangunan terdahulu yang terbengkalai di bawah pentadbiran Kerajaaan Barisan Nasional (BN) seperti Plaza Tunku Yaakub.

"Kita amat mengharapkan kontraktor yang diberi amanah oleh kerajaan negeri, membangunkan projek pembangunan secara bertanggungjawab dan menyiapkannya dalam tempoh yang diberikan dengan jayanya," katanya lagi.

Tambahnya lagi, kerjasama semua pihak adalah diharapkan bagi menjayakan projek pembangunan dan tahap kemajuan yang boleh dicapai bagi merealisasikan segala aspirasi kerajaan negeri untuk membela nasib rakyat yang memerlukan.

Beliau berkata demikian kepada media selepas majlis pecah tanah Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (Cina ) Pumpong Suka Menanti, baru-baru ini.

ads

Ditulis Oleh : .:: AMIRUL AMIN ::. Hari: 10:45 AM Kategori:

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

 

Sponsorship I

Sponsorship II

Sponsorship III